Tuesday, April 26

Mencintai tidak semestinya memiliki…


Hari ni aku mc  slps 2 hari blakunya pendarahan…walaupun hnye sdkit pndarahan yg blaku,aku tetap g klinik..smlm  bila scan,doctor ckp 50/50..doktor suh tggu lg smggu lht ade pendarahan ke x…sdih btul,tp klau ade rezki utk mmiliki baby yg ke2,isyaAllah xade ape2,tp klu ditakdirkan  xde rezki aku redha…msti ade hikmahnye..tp aku tetap bjaga2..
Sambil aku belek2 kwn2 aku d fb,tlihat gmbr  slh seorg kwn baikku di maktab…gmbr bsama anknye yg cute…ttiba aku jd sayu mlihat senyuman kwnku n anknye…smua knangan bmain di mindaku..sjk bsama d maktab,sgala cerita cintanye mceriakan dirinye…aku tumpang gmbira..kami bkongsi cerita shingga dia diijabkabulkan…pnuh cerita gmbira hari itu…tp itu semua knangan..disebabkan die bjauhan tempat kerja dgn suaminye,(blainan negeri) mbuatkan suaminye bpaling tadah..mpunyai wanita lain…shingga blaku ssuatu yg xblh d terima oleh akal..bmula la saat duka sahabatku…tabahnya sahabatku shinggalah saat suaminya mlepaskannya..walaupun awlnye pnuh brendam air mata,tp aku yakin kwnku akn tetap akn tabah…mlihat gmbr kwnku dgn anknye hari ini mbuatkan aku sayu..semoga Allah menggantikanmu dgn sesuatu yg lbih baik

No comments: