Friday, April 29

pertama kali mdgr degupan jantungmu...


Kelmarin aku g klinik zainab,klinik yg aku rase paling memuaskan stakat ini utk scan permata hati…nmpak pun jelas..mase sblum g klinik mmg byk drh yg kluar..aku mmg x mletakkan harapan yg tinggi Cuma hanye mperbanyakkan doa agr semuanya slmt..dan redha jika sbaliknya jika itu yg tbaik…itukan rahsia Allah,aku hanya mampu brusaha..saat alt scan itu diletakkan d perutku,aku bdebar yg amat!Ya Allah..izinkan aku mlihat degupan jantungnya…tiba2  suara doctor meredakan cemasku…hemmm,ni  jantung ank awk ye…dup!dup!dup! degupan jantung jls klihatan..aku mnangis di dlm hati…mlihat degupan yg aku sgkakan xakn pernah@dpt dilihat utk permata kedua yg kukandung ini mmandangkan byk sgt aku bleeding…saiznya ketika itu 1cm,lbh kurang berumur 7 minggu…kcilnya kamu sayang….tetapi wlau ape pun tjadi,aku bsyukur kerana masih diberi ksempatan utk mdgr dan mlihat degupan jantungmu..sygnya suamiku tdk msuk ke blk dktor ktika itu dgn alas an ingin mmujuk zaim yg asyik meragam..mgkin die x sanggup mdgr sesuatu yg mnyedihkan slps drh tdk bhenti dr siang td..dktor mberi sdkit pnerangan,14hb12 mgkin tarikh die d lahirkan…aku hanya mampu bdoa…jauhnye pjalanan utk mnunggu trikh itu..apabila kluar dr blk doctor,aku mberiotahu suamiku..die agk tkilan xmsuk utk mlihat degupan jantung ank kami…aku bdoa agr suamiku dpt mnyaksinya lg jika diizinkan Allah…

No comments: