Wednesday, December 28

......penantian satu penyiksaan.....

benarlah kata org penantian satu penyiksaan...rase lemas...penat menunggu tp blum tentu benda yg dinanti menjadi milik kita.
Alhamdulillah...Allah memudahkan perjalanan hidupku..syukur sgt...Allah memberiku ibu bapa penyayang.DIA juga membantuku di saat aku bergelar pelajar..meniti alam mencari pekerjaan...memakbulkan doaku untk mendapat suami soleh (doa yg kupohon smnjak berumur 19tahun,bukan "galok"..aku bukan jenis bcintan cintun sgt..tp pd aku doa itu perlu,mengharapkan anak soleh yg sihat..keluarga bahagia..rezeki yg melimpah..semuanya dipermudahkan...aku tdk tahu perkara ghaib,qada' dan qadar akn dtg..aku mendoakan yg terbaik..
aku bukan ingin mengeluh tapi sekadar meluahkan..aku begitu mengharapkan zuriat kedua..TERAMAT merindui bayi kecil..sememangnya selepas mendapat zuriat pertama,aku merancang ingin menjarakkan sedikit usia anak..bukan menolak rezeki tp bimbang tdk mampu mendidik..aku merancang anak pertamaku berusia 2 tahun,bolehla aku melahirkan zuriatku yg kedua...Ditakdirkan,umur zaim 1thun 5 bulan,aku disahkan pregnant.mmg perancangan kami dipermudahkan.tapi mmg bukan rezeki lg,umur kandungan 2 bulan lebih,aku keguguran..pd mulanya hanya sedikit pendarahan,tp masuk hari ke 7 aku keguguran..
masa berlalu terlalu pantas..terus terang bukan aku tdk sedih dgn kehilangan baby tersebut..tp saat bersama dgnnya terlalu sekejap..sehingga aku tdk betul2 menikmati situasi "Dia" di dlm rahimku..terlalu SEKEJAP!tapi di saat scan,bila aku mengingati degupan jantungnya..timbul rase sayu..skrg aku masih menanti zuriat keduaku...PENANTIAN SATU PENYIKSAAN..aku mula sedih,tensen..mungkin Allah ingin mengujiku..betapa pentingnya KESABARAN dlm khidupan..tdk semua yg kita mahu kita akan dapat.Ya Allah..sesungguhnya Engkaulah pemilik segala rahsia takdir..dan sesungguhnya Engkaulah sebaik2 perancang..semoga Engkau permudahkan dan makbulkan segala doaku...

No comments: