Wednesday, December 28

.....kemaafan yg ikhlas.....

maaf....sorry....mmg mudah dilafazkan oleh sesetengah org..kdg2 jwpn dr "org yg diminta memaafkan" juga agk simple..ok,no hal la..xpela..tp ikhlaskah kemaafan yg diucapkan?

topik aku nak tulis hari ni tentang memaafkan seseorang yg pernah melakukan kesalahan agak besar thadap diri kita..ikhlaskah kemaafan yg diberikan?sbg manusia biasa,kita mmg tidak lepas dr melakukan ksilapan..kdg2 dalam bertutur,mungkin ade ayt2 pedas yg dilemparkan t'utama disaat api kemarahan sdg membara.biladiimbas kembali,aku seorg yg sgt pemaaf..ye ke?hehe..berdasarkan peristiwa2 lps la..akan datang punye cerite xtaula..aku xpernah berdendam..simpan dlm hati...aku jenis yg suka memaafkan..mungkin untuk melupakan kesalahan yg dilakukan mungkin x termampu..tp untuk menaruh dendam,kebencian tentulah TIDAK..aku pernah memikirkan tentang seseorang yg pernah melakukan kesalahan,tergamaknya die ek..bile aku asyik fikir je...diri aku tdk tenang..jd aku setkan minda aku x tidak ade orang yg sempurna,knp perlu bfikir benda yg dah berlaku..inilah pentingnya keikhlasan dlm kemaafan.kdg2 mulut kita tersenyum memaafkan tp hati penuh dgn dendam..sdh tentu ketenangan x akn mampu kita miliki...dendam dan perasaan marah mmg x blh dipisahkan..jd biarlah keikhlasan seiring dgn kemaafan yg kita berikan...rasailah nikmat ketenangan yg datang..pasti rasa amarah akn terus hilang perlahan2...selamat beramal....

No comments: