Friday, October 14

KEBAHAGIAAN BERPASANGAN ITU ANUGERAH....


agak lama aku x mengarang buat2 luahan hati cam gini..feeling sesorg!maklumlah tulis blog ikut mood..=P mlm ni tiba2 je kat dlm kepala duk fikirkan tentang kebahagiaan mempunyai pasangan hidup..bila difikir2,diulg tayang kat kepala,rasa diri agk beruntung dan bsyukur kerana dipinjamkan Allah nikmat "kebahagiaan" ni..Alhamdulillah..kenapa plak ek aku ngada2 nak citer psl "kebahagiaan" berpasangan ni?nak nunjuk ekkk aku bahagiaaa...hehe2...Nauzubillah,bkn mcm tu la cik kak..saje kongsi2 cerita..nak ingatkan diri sendiri kebahagiaan itu bkn dtg sesuka hati..bkn semua dpt mnikmati..jd aku ingatkan diri sendiri agar jaga betul2 kebahagiaan ini..emm skema la plok..xpela,aku mmg skema pun..wink2!Bila tengok sendiri ada member derita sengsara bila bercerai..member2 yang kesepian sbb masih single,hati terfikir sendiri..Ya Allah,mahalnya anugerah pasangan utk hidup ni..xde la sepi je kan..kata org sepi itu INDAH..pada aku xde mananye indah..PARAH adela..kalau ade org kate RINDU tu indah aku boleh terima..sbb time rindu mcm melayang2 je burung kat kepala..terbang sokmo!huhu..ingat time cintan cintun..tp kalau SEPI tu indah berat sikitla..paling x boleh lupa masa kat uia,masa tu aku masuk dulu main camp,kwn baik aku stay kat matrik lg..aku ni plk jenisnye introvert..mmg ssh nak kamceng ngn org..kwn biase2 ok la..mmg rase sunyi sgt3..nok nangis pun ade..yela..x blh nok bgurau senda!tapi sib baik bila masuk sem baru,aku mcm jumpe roommate yang sgt10 blh "masuk" ngan aku...KAK YATI,MOK NANY dan KAK SU..suke sgt..smpai final year pun kitorg duk sesama..gaduh same,mkn same,ngorat same,membuta same,study same (kononnye la study.hik2!)
tapi time hujung minggu,aku la harunya..mklum le time tu xde bf..seme geng2 bila hujung minggu dating..tp time tu aku x mnt sgt nk bercouple ni,x jupe yg serasi la kononnye..(pdhal xde org nak kite..hihi malu..)tp time tu aku hantu game..gila game THE SIMS mase tu..hehe2..mmg x berenggang la ngan pakwe THE SIMS tu..jd bile geng2 aku dating..aku okey jek...!x jeles pun..hehe..kdg2 ade gak aku buat muka x malu ikut kak yati ngan bf die mkn..shiaan....menumpang kasih..hihi2..aku rase mcm lari tajuk a plak dgn citer aku ni..ala biaq pi la..sesaje je..bkn pekse SPM pun kena tolak markah..tp nak citernye time2 single aku..adela jgk "tjerumus" jgk hal2 mlibatkan hati ngan lelaki..huhu2 malu..mkn hati..keciwa..tp dulu..kalau ingat blk..ala nyesalnye keciwa,tu pun nak keciwa!maklum la hati kaca.ahaks!okeyla....masa terus berjalan n berjalan n berjalan....kenal org tu,knl org ni..masa tu dah blajar kawan2,knl hati budi ngan lelaki dah..mklum le...dah besar pjg..ayah siap psn ni,(ha...kwn2 la jgk ngan lelaki,kenal2..nanti lewat kawin).amboi ayah aku...ade plak gitu..agaknya dia tengok aku ni "sejuk" sikit kot bab2 gini.dia tengok aku x series agaknya..yela,kadang2 "kwn" ni dtg,hari lain "kwn" lain plk dtg..pastu lain plak..ye la,pd aku mmg kawan btul2,xde konar2..xde bab2 mlibatkan hati..ayh aku plak nak yg serius2..emmm....tp time 2006 aku dah start kawan ngn suami aku skrg ni..tp aku x tipu......mula2 tengok dia xde la org kata cinta pandang pertama tu menjelma...jap aku nk flash back feel aku mase tu...emm,aku tserempak die kat office 1st time,aku tengok die mcm nak lapor diri a kononnye.JQAf ek dlm hati aku...sah JQAF...die mcm biase la ngan muka serius g2..dlm hati aku,ala die ni muka mmg msm gile..takut aku..dipendekkan citer,mmg x pernah timbul cintan cintun la awalnya..LANGSUNG x ade smpn perasaan..tp dikatakan lama2 kitorg jd kamceng..aku pendiam orgnya,tp ngan dia aku boleh jd diri aku yg sebenar..xde nak diam sgt ngan die..cite pun byk..ye la,dah kamceng..xde la nak berlakon2 gitu..sampai kat c2 jela kisahnye..sbb tu klau org tnya zmn dolu2 en suami 2 boy friend aku ke,dh tentu aku akn ckp bukan sbb aku x ade sbb nk ckp die boyfriend aku ke..ape ke..BG AKU dia seorg sahabat yg baik..pnuh dgn nilai psahabatan,dan AKHIRNYA mungkin Allah sudah tentukan dia jodohku sjk azali..bagaimana dielak sekali pun,tentulah byk musabab juga yg merapatkan kami..ala sensored plk nt..hihi2..tp endingnya aku bersyukur knl dia..jd sahabat dia,isteri dia,ibu kepada anak dia..rasa semuanya INDAH...aku doakan nikmat KEBAHAGIAAN BERPASANGAN dgnnya akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat..aku doakan org lain pun bahgia sbb BAHAGIA itu sangat INDAH!LOVE U ALL

No comments: