Monday, October 17

KERJASAMA


HARGAI PENDAPAT RAKAN KERJA ANDA
hargai rakan kerja anda..walaupun anda tdk bersetuju dgn pendapatnya,anda boleh menolak pendapatnya tanpa membuat rakan kerja anda tersinggung.Ini menunjukkan yg anda menghargai kehadiran dan keperluan rakan kerja anda di sisi anda..

JANGAN MEMANDANG RENDAH TERHADAP RAKAN KERJA
tidak semua orang diciptakan mempunyai kemahiran yang sama seperti anda miliki.Begitu juga anda,kadang2 anda tau banyak perkara,tp mungkin ada sesetengah perkara,anda memerlukan pendapat atau tunjuk ajar daripada rakan anda.Allah memang menciptakan manusia utk saling bantu membantu.

UCAPAN KERAMAT "TERIMA KASIH"
ucapan yang ringkas..tp kadang2 kita jarang menggunakannya untuk perbuatan atau bantuan yang ringan utk kita.walaupun benda tu biasa2 aje,tp x salah utk kita mlafazkan terima kasih. Ini ingatan utk aku terutamanya,kdg2 jrg guna..hehe2..lps ni kita ucp tq ek ats ape2 org buat utk kite.

BERBINCANG
Kadang2 ape kita fkr x sama mcm org lain fkir..itu x salah sbb semua org mempunyai perspektif sendiri,menilai sesuatu ats apa yg kita tau @ fikirkan..perjalanan hidup setiap orang berbeza2,oleh itu ilmu yg kita dpt sama ada secara rasmi (kat sekolah) atau x rasmi (bljr mlalui pngalaman,keadaan sekeliling kita) berbeza..jd kita akn mbuat pnilaian dgn ape yg kite ade. oleh itu pentingnya perbincangan kat sini..agar kite x slh fhm ngan kwan2 kite..

No comments: