Wednesday, October 26

anak abah...

1-11-2011 dah makin hampir..mungkin hari “itu” sekadar hari biasa utk org lain..tapi bagi aku,itu adalah hari yang ditunggu2..ape tidaknye..tu kan tarikh lahir muhammad zaim bin mohd zawawi..berat zaim masa lahir 3.1okg..dilahirkan secara normal setelah di “induce”…sakit?bila ingatkan kesakitan melahirkan,terus otak ku ligat memikirkan betapa sakitnya kematian yang digambarkan oleh nabi kita..mesti tak tertanggung ss sakit nak bersalin tu pun mmg kaw sgt2…=) tp itulah kenikmatan melahirkan generasiku,permata hatiku dan en. Zawawi..dah hampir 2 tahun aku bersamanya..aku tersangat bahagia menjadi ibu untuk dia..banyaknya harapan yg aku sandarkan untuk zaim.semoga zaim menjadi ank yg soleh..insan yang mendapat kebahagiaan di dunia dan akhirat..terus terang,aku rasakan masa berlalu terlalu pantas..saat pertama kali menatap wajahnya membuatkan aku sebak..tak mampu diluahkan dgn ayt apa pun di dunia ini..aku bersyukur dia membesar dengan sihat..hari ini aku terjaga daripada tidur,melihat wajahnya mulus di sisiku membuatkan diriku bersyukur dengan kurniaan permata hati ini.dia x banyak ragam,mmg budak baik..mmg enjoy jaga dia… tapi jangan tak tau..masa zaim umur 2 bulan lebih dia terseliuh..masa tu aku mesyuarat kat sekolah..alahai bila dapat tau hal tu sedey sesangat…masa tu kat kemasek..g a hntar mengurut..mmg banjirla mata aku ni tahan tengok dia sakit masa kena urut..malu jgk kat mak mertua ngs beria..tp mmg x tahan tengok dia..tp Alhamdulillah..xde apa2…masa dia baby dulu suka muntah..bkn muntah yg biase2,tp mmg byk3 sgt..tp bila dah makin besar,hlg terus…syukur..sbb kdg2 sampai lemas.masa baby dulu x suka makan nestum..buat bubur la..rjin la jgk ibu ni buat..hihi…zaim ni anak abah…mmg aku terpaksa akui dia mmg “anak abah”…segalanya abah..pernah abahnya kursus kat Melaka,nak tido nak abah…ngs kaw2..masa hntr abah dia naik bas,nak masuk kereta ngs suh ambk abah dia…mcm skrg..byk benda nak dgn abahnya..tp 1 aje..mlm tido,dia nak 22 ada..zaim zaim…love you…

No comments: